Tuesday, September 3, 2013

Khusus Untuk MPK Pahang.

Tolong check sikit bila lantik kontraktor2 India yang buat kerja2 tar jalan. Kita semua sekarang nak elak kelahi antara kaum.

Semalam petang diaorang suruh alihkan kereta, kitaorang buat dengan terkejar2..katanya nak buat tar jalan.
Dia picit loceng macam nak gila dan terpekik2.
Melompat semua orang.

Tapi tak buat pun.
Alasan nya ada kereta entah siapa punya belum beralih..baguslah tu.

Pagi ni pukul 8 lebih, loceng dipicit macam ada nak mampus mintak tolong..tak henti2..b**t**d betul!
Buatnya dalam tandas tengah melabur kan niaya!

Tengok intai orang India terjerit2 suara marah nak buat tar jalan..semalam tak buat sebab kereta putih tak alih.

Dia punya pekik suruh alih kereta macam nak gaduh!
Tension sangat ker harga minyak naik?
Benci ke kerja buat tar?
Yes..memang it is not an easy job!

Tak suka jangan buat!
Kasar macam gangster nak makan orang.

Saya warning dia jangan jerit2 kat orang!
Cakap baik2 tak boleh ker?
Menyombong!

Ramai jiran2 kelihatan zoom sana sini alihkan kereta masing2.

Turun bawah lepas mandi, cleaner saya cerita India buat tar tu dah gaduh dengan jiran Cina rumah banglo.
Mujur tak berparang.

So MPK..tolong beritahu contraktor2 yang dipilih..pekerja2 mereka biarlah ada tatasusila sikit.
Bukan nak hina sesiapa..datang ke rumah orang jangan macam askar Yahudi!
Macam nak tembak orang!

Kami rakyat Malaysia yang bawah2 ni ramai yang penakut, sabar dan taknak berperang sesama kita.
Kita pun bukanlah orang kaya melangit mana.

Gitulah manusia yang tebiat perangai..tak pasal2 boleh mencetus pergaduhan perkauman.

2 comments:

Al-Manar said...

Cuba minta dia tuang lebih sedikit masuk kehadapan pintu pagar. Saya pernah minta.

mamasita said...

Al-Manar
AsSalam..hish taknaklah.Dengan dia terjerit2 lagi saya taknak dekat..tapi molek jugak diaorang buat jalan tar.
Boleh buat kenduri kendara...:)

Creative Commons Licence
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.